De eerste kilometers met het oude brik - Reisverslag uit Schoonloo, Nederland van Karin Fraanje - WaarBenJij.nu De eerste kilometers met het oude brik - Reisverslag uit Schoonloo, Nederland van Karin Fraanje - WaarBenJij.nu

De eerste kilometers met het oude brik

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

24 Juli 2014 | Nederland, Schoonloo

Om een uur of 12 zijn we gereed voor vertrek. Alle dieren netjes verzorgd en oppas geregeld voor de schapen. Het rijden in de camper is nog erg onwennig. Verstand van oude auto's heb ik niet. Maar Zoon Bram (11) en ik hebben uitleg gekregen over de vloeistoffen onder de motorkap die geregeld gecheckt moeten worden. Een reservewiel zit achterop de deur, helaas hebben we geen krik. Negen vierkante meter op wielen. Manlief heeft geen verstand van auto's en houd niet van auto rijden of op reis gaan, maar na lang aandringen gaat hij mee, als we maar niet te ver weg gaan met het oude brik. Ik rijdt. Het stuur lijkt niet helemaal direct te reageren dat is even wennen, slechts 4 versnellingen in plaats van 5, en een rem die flink ingetrapt wil worden om vaart te minderen. Best spannend!

Onze eerste bestemming is het logeeradres voor de hond, zo'n 50 kilometer bij ons vandaan op een boerderij. Ik besluit alleen 60 wegen te rijden en als het niet anders kan een 80 km weg. Andere mensen achter ons ophouden is niet leuk, dus trap ik het gas in tot 80 km per uur. Liever rijd ik langzamer, maar het gaat prima, Flink kabaal. De temperatuurmeter blijft stabiel op de zelfde plek staan.

Vanaf de boerderij vertrekken we richting het Loo meer in Drenthe. Zoon Bram weet een leuk adres, hij kampeert daar ieder jaar met zijn neefjes en opa en oma tijdens de schoolvakantie. Het is heet en we hebben zin om te zwemmen. De boerderijcamping is stamp vol en rumoerig, maar het water van het meer is heerlijk. Direct na het opzetten van de tent nemen we een duik en de volgende dag blijven we de hele dag bij het water. Bram is een waterrat en het zwemmen en luilakken ontspant. Het rijden gaat steeds beter, ik raak langzaam vertrouwd met de bus en ik wil verder, op naar Denemarken!

Tags: Bedford

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 997

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 06 Juli 2014

Met de Bedford naar Zweden

Landen bezocht: